Opladen met een opera - Reisverslag uit Warschau, Polen van Margriet Weperen - WaarBenJij.nu Opladen met een opera - Reisverslag uit Warschau, Polen van Margriet Weperen - WaarBenJij.nu

Opladen met een opera

Door: margrietvanweperen

Blijf op de hoogte en volg Margriet

14 Juli 2012 | Polen, Warschau

Hey iedereen,

Twijfel, twijfel, twijfel. Zal ik nu wel of niet een verslag plaatsen vandaag? We lijken met de dag minder te doen of hebben in ieder geval met de dag minder te vertellen. Uiteindelijk besloten om toch maar een kort verslagje te plaatsen, tradities moet je immers niet breken..

Wat hebben we vandaag gedaan? 'S Morgens zijn we naar het museum geweest waar ik het gisteren over heb gehad. Helaas bleek weer eens hoe geweldig Pools kan lezen (ben deze week eigenlijk pas echt begonnen), want Picasso en de andere meesters ontbraken. Blijkbaar hebben ze er ooit gehangen, maar nu niet meer. Er was nu een expositie van studenten aan de kunstacademie tussen 1920 en 1940. Misschien omdat ik niet de hele geschiedenis van het land ken, maar voor mij was het niet veel betekenend. Op een paar plakaten na. Er hingen een paar oorlogsplakaten uit 1920, die enorm indruk hebben gemaakt. Voorgaande jaren heb ik ze ook wel gezien in mijn geschiedenisboeken, maar nog nooit in het echt. Ik kon het jaartal niet helemaal plaatsen qua oorlogen, maar mijn moeder heeft me later uitgelegd dat dit het jaar was dat Polen weer een zelfstandig land werd. Na de val van de Russische tsaar, kreeg het gedeelte dat onder zijn macht stond weer vrijheid en is Polen ontstaan.

Daarna zijn we weer naar het badhuispark geweest voor de concerten. We waren veelte vroeg, dus hebben twee uur genoten op een bankje in de zon (wat ook zijn sporen op onze huid heeft achterlaten). We hebben besloten niet naar het Mozartconcert te gaan, omdat we er eigenlijk alleen maar heen wilden om in het theaterzaaltje te kunnen zitten en dat was het de prijs toch niet waard. We zijn wel naar het operaconcert geweest in het amfitheater, dat echt prachtig was. Hoewel regen was voorspeld, straalde de zon en de stukken werden gezongen en gespeeld door echte professionals. Erg leuk!

Morgen gaan we met de trein naar Krakau en beginnen we opnieuw in een nieuwe stad. Misschien hebben we daarom minder gedaan vandaag, om alvast op te laden voor Krakau.. we zullen zien. :)

Do widzenia,
Margriet (Gosia)

  • 14 Juli 2012 - 21:31

    Kelly:

    Ach, Picasso, kunstacademie-studenten, wat verschilt het? En een dagje uitrusten moet kunnen :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Hallo, ik ben Margriet. Ik ben 20 jaar en studeer mijn bachelor Kunsten, Cultuur en Media richting Theaterbeleid en management op de Rijksuniversiteit Groningen. Naast keihard studeren, doe ik ook veel aan dans (verschillende soorten dans) en werk ik in een kledingwinkel. Verder houd ik ontzettend van reizen! En hier houd ik mijn meest interessante reisverslagen bij, in hoop andere mensen te kunnen laten meegenieten van mijn avonturen.

Actief sinds 09 Feb. 2011
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 22415

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 10 Juni 2014

Study in SUNY Geneseo

09 Juli 2012 - 22 Juli 2012

Back to the roots

03 Juni 2011 - 13 Juni 2011

Examenreis

Landen bezocht: