Dressed up with Jane - Reisverslag uit Bath, Verenigd Koninkrijk van Margriet Weperen - WaarBenJij.nu Dressed up with Jane - Reisverslag uit Bath, Verenigd Koninkrijk van Margriet Weperen - WaarBenJij.nu

Dressed up with Jane

Door: margrietvanweperen

Blijf op de hoogte en volg Margriet

09 Juni 2011 | Verenigd Koninkrijk, Bath

HELLOOO Everyone!

Hier weer een reisverslag, nog steeds vanuit Bath. Nog steeds snotverkouden (het wordt alleen maar erger, eigenlijk), maar toch lichtelijk bruin geworden, denk ik (of het is nog van London).

In ieder geval, vandaag was onze eerste dag in Bath. En waar beter te beginnen dan de supermarkt? Tsja, mensen, we moeten toch ontbijten. Maar goed, hierna wordt het interessanter. We begonnen bij de Roman Baths, dé nummer 1 attractie hier en de reden dat Bath eigenlijk bestaat. De baden waren echt prachtig, schitterend, beautiful, etc. etc. Vooral omdat de meeste nog goed behouden zijn en er nog echt water instroomt (helaas was het verboden om te zwemmen, maar we hebben het water wel gevoeld: lekker warm). Na afloop mochten we gratis (jawel, gratis! in een grote eetcafe vast aan de Baths waar live muziek werd gespeeld op violen, cello's en piano's) een glaasje water. Tip: proef het niet. Dat moet het smerigste zijn geweest wat ik ooit heb gehad.

Vervolgens zijn we door gegaan naar de Fashion Museum (tsja, iets beters voor mij bestaat haast niet), wat helaas wat kleiner was dan eerst gedacht. Desalniettemin was het heel erg leuk om alle trouwjurken van de afgelopen 200 jaar te zien en jurken van de afgelopen 400 jaar. Met als uitsmijter: zelf een corset en ijzeren onderrok (ik ben het woord tijdelijk vergeten:P) aantrekken. Eigenlijk zaten die dingen best goed, maar hoe men naar het toilet ging in de dingen...?

Uiteindelijk kwamen we bij HET belangrijkste onderdeel van Bath: the Jane Austen Centre. We kregen een korte introductie in een zaal van een jongeman, gekleed in Austens tijd, over het leven van Jane Austen en vervolgens kon je zelf rondkijken. Ik zou bijna zeggen dat ook dit erg klein was en er niet heeel veel te zien was, maar dat zou heiligschennis zijn..

Na wat gegeten te hebben in een pub, hebben we tenslotte 's avonds nog een Bizarre Bath Walk gedaan (waarbij we een armbandje omkregen die er nu niet meer af wil en aangezien we geen schaar hebben meegenomen.. jammer dan). Deze walk is een walking comedy tour waarbij een man grapjes maakt over de stad en tegelijkertijd trucjes doet. Erg leuk.

Vanmorgen hebben we een bustour geboekt voor morgen. We wilden de hele dag touren, maar helaas was deze al volgeboekt. Daarom hebben we een 4 uur-tour genomen (en van het overige geld hebben we de Bizarre Bath walk gedaan, we moesten het immers toch ergens aan kwijtraken). We gaan morgen dus met de bus naar Stonehenge en Lacock (waar HP en Meriton van Pride and Prejudice zijn opgenomen).

Helaas begint het al om half 9 en we moeten nog een mijl lopen voordat we er zijn en het liefst moeten we dan ook al wakker zijn. Daarom zal ik nu gaan afsluiten (vinden jullie het ook niet een mooi gevonden reden?) en jullie een goede nacht wensen, voor de mensen die dit nog voor het slapen gaan zullen lezen.

Greetings!
Margriet

  • 10 Juni 2011 - 09:25

    Ewa:

    ben trouwe lezer:)
    ja echt iets voor jou en die jurk
    neem je finimaal in? het helpt tegen de ontsteking en kan je je dag beter doorbrengen, kusjes!!!

  • 10 Juni 2011 - 21:53

    Margriet Van Weperen:

    Het gaat al beter :) Hoest alleen nog een beetje.
    Ja, he? Die jurk passen was echt leuk!

  • 11 Juni 2011 - 06:11

    MysteryMan:

    Niet mogen zwemmen daar, dat vond ik echt de grootste straf van het bezoek een jaar of tien of meer geleden...je moet het dan maar aan je fantasie overlaten...maar je had beter weer..geloof het of niet, het was toen mistig,waterkou en tegen de +5C. en dan als ik van je hoor dat het water lekker warm is...grrrrrr...laat maar zitten...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Hallo, ik ben Margriet. Ik ben 20 jaar en studeer mijn bachelor Kunsten, Cultuur en Media richting Theaterbeleid en management op de Rijksuniversiteit Groningen. Naast keihard studeren, doe ik ook veel aan dans (verschillende soorten dans) en werk ik in een kledingwinkel. Verder houd ik ontzettend van reizen! En hier houd ik mijn meest interessante reisverslagen bij, in hoop andere mensen te kunnen laten meegenieten van mijn avonturen.

Actief sinds 09 Feb. 2011
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 22402

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 10 Juni 2014

Study in SUNY Geneseo

09 Juli 2012 - 22 Juli 2012

Back to the roots

03 Juni 2011 - 13 Juni 2011

Examenreis

Landen bezocht: