Timetravel.. - Reisverslag uit Bath, Verenigd Koninkrijk van Margriet Weperen - WaarBenJij.nu Timetravel.. - Reisverslag uit Bath, Verenigd Koninkrijk van Margriet Weperen - WaarBenJij.nu

Timetravel..

Door: margrietvanweperen

Blijf op de hoogte en volg Margriet

10 Juni 2011 | Verenigd Koninkrijk, Bath

Hello everyone!

Alweer een dag voorbij! Nog maar 3 dagen te gaan. Ja, we zitten nog steeds in Bath, maar we vertrekken morgenochtend om 8 uur richting Salisbury.

Maar goed, vandaag hebben we weer een bijzondere dag gehad. We hebben vandaag onze bustour gehad en daarbij Lacock en Stonehenge bezocht. Het was een hartstikke leuke tour, want onze buschauffeur was ook onze guide en gedurende de hele busreis zat hij door een microfoon verhalen te vertellen. Waarom een plaats zo heette, welke verhalen er rondgaan over een bepaald dorpje, de geschiedenis van plekjes, etc.

Lacock was ook ontzettend mooi: het is een dorpje zoals in de 19e eeuw. Je zag helemaal geen elektriciteitpalen of wat dan ook. Onze guide vertelde dat er zoveel in dit dorpje werd gefilmd dat de filmmaatschappijen ervoor hebben betaald om alle moderne aanleggingen onder de grond te verplaatsen. In Lacock zijn onder andere delen van Harry Potter, Pride and Prejudice, Wolfmann en Cranford opgenomen.

Vervolgens zijn we doorgereden naar Stonehenge. Ondertussen kregen we allemaal nog bijzondere dingen aangewezen (zoals witte paarden op een heuvel, enkele honderden jaren oud). Eenmaal aangekomen in Stonehenge werden we overvallen door een heerlijke regenbui (gelukkig van korte duur) en hebben we mooie foto's gemaakt.

Daarna waren er al 4 uren voorbij en was de tour afgelopen. 's Middags hebben wij nog een huis bezocht van Jane Austen heeft gewoond (een ander huis dan het Jane Austen Centre) en besloten toen (voor het eerst sinds de vakantie!) om maar naar het hotel terug te keren en eventjes 2 uurtjes te rusten.

's Avonds hebben we nog gegeten in een pizzeria, waar je zelf kon zien hoe de pizza's gemaakt werden. Heel erg interessant en heel erg lekker.

Over het Engelse weer gesproken. Ik heb nog nooit zo'n raar weer meegemaakt. Het regent hier soms ineens keihard, waarna 5 minuten later de zon ineens weer schijnt. Heel apart.

Tsja, verder valt er eigenlijk niets te vertellen. Ik ben benieuwd naar Salisbury, maar daar zullen jullie morgen wel weer een verhaal over horen.

Cheers!
Margriet

  • 11 Juni 2011 - 06:05

    MysteryMan:

    Erg mooie dag zeg,ja prachtig die verhalen,ja typische zomerse dag in Engeland,slim gedaan hoor..afwisseling binnen buiten...buienradar zag er inderdaad uit als "hit and miss showers"

  • 11 Juni 2011 - 18:35

    Ewa:

    nou, zo weer hadden we ook vandaag
    vermoeidheid laat zich voelen..nog maar 2 dagen, geniet nog even van..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Hallo, ik ben Margriet. Ik ben 20 jaar en studeer mijn bachelor Kunsten, Cultuur en Media richting Theaterbeleid en management op de Rijksuniversiteit Groningen. Naast keihard studeren, doe ik ook veel aan dans (verschillende soorten dans) en werk ik in een kledingwinkel. Verder houd ik ontzettend van reizen! En hier houd ik mijn meest interessante reisverslagen bij, in hoop andere mensen te kunnen laten meegenieten van mijn avonturen.

Actief sinds 09 Feb. 2011
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 22411

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 10 Juni 2014

Study in SUNY Geneseo

09 Juli 2012 - 22 Juli 2012

Back to the roots

03 Juni 2011 - 13 Juni 2011

Examenreis

Landen bezocht: