Genieten in de regen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Margriet Weperen - WaarBenJij.nu Genieten in de regen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Margriet Weperen - WaarBenJij.nu

Genieten in de regen

Door: margrietvanweperen

Blijf op de hoogte en volg Margriet

12 Juni 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hello!

Vandaag was onze laatste hele dag in Engeland. Morgen aan het eind van de middag vliegen we alweer terug naar het saaie Nederland.

11 dagen zijn we hier geweest en 11 dagen heb ik genoten. Eigenlijk heb ik Nederland helemaal niet gemist en eigenlijk wil ik hier nog niet weg. Volgens mij is dit het perfecte land voor mij. Mensen die rondlopen in stijl, prachtige architectuur, ontzettend aardige mensen en gewoon cultuur!

Efin, morgen vliegen we dus naar huis en misschien heb je al gezien dat ik dit berichtje weer schrijf vanuit London. We hebben vandaag niet zo heel veel gedaan en eigenlijk heel veel. Jammer genoeg regende het (hard) de hele dag, dus hebben we niet zo veel kunnen doen als we zouden willen.

We hebben 's morgens de trein gepakt naar Alton, vanwaar we nog 2 mijl hebben gelopen om bij Chawton te komen. Voor de onbekenden onder ons: Chawton is het dorpje waarin Jane Austen de meeste boeken heeft geschreven en vanwaar alle boeken zijn uitgegeven. Oftewel: we gingen naar het Jane Austen House, waar ze heeft gewoond. Onze bagage mochten we gelukkig bij een hotel vlakbij het station achterlaten in een beveiligde ruimte en toen gingen we op pad. Na een klein beetje verkeerd te zijn gelopen (het kon ook niet anders) zijn we daar aangekomen. Net op tijd, want vanaf dat moment begon het te plenzen.

Het Chawton house is echt geweldig. Ik raad het iedereen aan die van Jane Austen houdt. Je kunt daar jurken zien die gebruikt zijn in de BBC Sense and Sensebility films, spulletjes die van Jane zelf waren en hoe ze vroeger hebben gewoond. Het leukste gedeelte was dat ze een piano hadden uit begin 19e eeuw en dat je daar op mocht spelen. Dat laat ik me niet 2x zeggen natuurlijk! Het speelde compleet anders en het was zo leuk!

Chawton zelf, het dorpje, is ook heel mooi. We hebben er alleen maar een klein stukje van gezien, omdat het zo hard regende dat we weer terug wilden naar Alton en de trein naar London pakken. Onderweg hebben we nog wel een beetje genoten van de 'open garden' dat daar op dat moment aan de gang was. We hebben in de Town Hall (dorpshuisje) tea en zelfgemaakte cakejes gegeten (zeer lekker).

Kletsnat zijn we doorgereisd naar London en hier zijn we dan nu. Het is nog redelijk vroeg voor ons doen (kwart voor 9 in Engeland), maar we hebben nog net genoeg geld om de metro te pakken naar Victoria morgen (vanwaar onze trein naar Gatwick Airport vertrekt) en hier in de buurt is vrij weinig behalve eten (we hebben de buurt al verkend). Natuurlijk is het, op het moment dat we weer binnnen zitten, droog. Het lijkt Nederland wel..

Morgen gaan we de meest stereotype toeristenroute nemen dat er bestaat. We gaan naar de Big Ben, Westminister Abbey (een Must Have na het huwelijk van Kate and William) en de wissel van de wachten.

Verwacht morgen de allerlaatste blog van deze reis en verwacht hem vanuit Nederland (jammer genoeg). Deze reis zit er alweer bijna op. Dus tot dan:

Cheers!
Margriet

  • 13 Juni 2011 - 05:55

    MysteryMan:

    Bijzonder land, bijzondere mensen, veel geschiedenis, veel humor, verbintenis tussen mensen...jullie hebben genoten, ik ook wel een beetje, behalve herrinerd te worden dat ik daar... niet mocht zwemmen, fijne reis naar huis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Hallo, ik ben Margriet. Ik ben 20 jaar en studeer mijn bachelor Kunsten, Cultuur en Media richting Theaterbeleid en management op de Rijksuniversiteit Groningen. Naast keihard studeren, doe ik ook veel aan dans (verschillende soorten dans) en werk ik in een kledingwinkel. Verder houd ik ontzettend van reizen! En hier houd ik mijn meest interessante reisverslagen bij, in hoop andere mensen te kunnen laten meegenieten van mijn avonturen.

Actief sinds 09 Feb. 2011
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 22412

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 10 Juni 2014

Study in SUNY Geneseo

09 Juli 2012 - 22 Juli 2012

Back to the roots

03 Juni 2011 - 13 Juni 2011

Examenreis

Landen bezocht: