Cheery in Salisbury - Reisverslag uit Salisbury, Verenigd Koninkrijk van Margriet Weperen - WaarBenJij.nu Cheery in Salisbury - Reisverslag uit Salisbury, Verenigd Koninkrijk van Margriet Weperen - WaarBenJij.nu

Cheery in Salisbury

Door: margrietvanweperen

Blijf op de hoogte en volg Margriet

11 Juni 2011 | Verenigd Koninkrijk, Salisbury

Cheers Everyone!

Cheers genoeg hier. Ik krijg zo'n 10x per dag 'cheers' te horen, als ik wat geef, als ik wat heb gekocht, als ik iets goed zeg. Cheers!

Goed, vanmorgen zijn we weer op reis gegaan. Dit maal schrijf ik de blog vanuit Salisbury. We hebben de middag hier doorgebracht en het was best leuk, maar na een middag heb ik het ook wel weer gehad. Het is een mooi ouderwets dorpje, waar wel wat winkeltjes zijn, maar weinig musea of bezichtigingen. Het beste kun je hier een beetje rondslenteren, maar die 5 straatjes heb je ook snel gezien.

Natuurlijk zijn we naar het kathedraal van Salisbury geweest, wereldberoemd. Dat was een hele bijzondere ervaring. De kathedraal is echt enorm indrukwekkend van buiten en enorm groot (groter dan je verwacht) van binnen. Je kunt daar ook een van de eerste klokken zien, de enige ter wereld die nog echt werkt. Nu is het niet een wijzer die de tijd aangeeft, maar een machine van wielen die ervoor zorgen dat op het volle uur de bellen gaan rinkelen.

Na het kathedraal te hebben bezichtigd, hadden we geluk. Op het gras voor de kathedraal was net een toneelspel aan de gang. Mensen uit de regency tijd voerden een apart toneelstukje op, waarbij ook een groepje jongeren gingen dansen en wat ouderen acapella gingen zingen. Daarna kon het publiek, indien gewenst, wat regency dansen leren. Nou, je hoeft niet 2x te vragen wat ik heb gedaan. Bij de laatste dans kwam ik terecht in een groepje met kinderen - ineens voelde ik me echt een kleuterjuffrouw - maar het was ontzettend leuk. De dansen kwamen me ook bekend voor (bij de laatste werd even vermeld dat deze ook worden genoemd in de Jane Austen boeken).

Eigenlijk houdt hier ons avontuur wel een beetje op. We hebben nog door de stad geslenterd, 's avonds wat gegeten (spaghetti :P) en voor de rest is er niets te doen. We hebben nog geprobeerd een beetje rond te wandelen, maar we kwamen steeds op dezelfde plekken uit waar we al 3x langs waren geweest. Toen hebben we het maar opgegeven.

Morgen gaan we richting Chawton en laten we hopen op goed weer, want morgen wordt waarschijnlijk de dag met de meeste/ergste buien tot nu toe. Hoe het was, dat horen jullie morgen wel weer.

Cheers!
Margriet

  • 12 Juni 2011 - 11:15

    Ewa:

    een andere dag dan anders..
    een mooie tuniek:)
    fijn dat je morgen terug bent..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Hallo, ik ben Margriet. Ik ben 20 jaar en studeer mijn bachelor Kunsten, Cultuur en Media richting Theaterbeleid en management op de Rijksuniversiteit Groningen. Naast keihard studeren, doe ik ook veel aan dans (verschillende soorten dans) en werk ik in een kledingwinkel. Verder houd ik ontzettend van reizen! En hier houd ik mijn meest interessante reisverslagen bij, in hoop andere mensen te kunnen laten meegenieten van mijn avonturen.

Actief sinds 09 Feb. 2011
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 22400

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 10 Juni 2014

Study in SUNY Geneseo

09 Juli 2012 - 22 Juli 2012

Back to the roots

03 Juni 2011 - 13 Juni 2011

Examenreis

Landen bezocht: