En dan vinden we de NS slecht... - Reisverslag uit Oxford, Verenigd Koninkrijk van Margriet Weperen - WaarBenJij.nu En dan vinden we de NS slecht... - Reisverslag uit Oxford, Verenigd Koninkrijk van Margriet Weperen - WaarBenJij.nu

En dan vinden we de NS slecht...

Door: margrietvanweperen

Blijf op de hoogte en volg Margriet

06 Juni 2011 | Verenigd Koninkrijk, Oxford

Hallo mensen!

Een nieuwe dag, een nieuwe plek. Dit bericht wordt getypt op een computer in het mooie Oxford!

Goed, vandaag was Stratford-upon-Avond toe aan een bezoek van ons. We stonden 's morgens vroeg op, want we hadden een ontbijt geboekt bij het hostel (brood was op en het hostel was 2,5 mijl van het dorpje). Lekkere toast gehad daar!
We hadden die avond maar 1 vrouw gehad die bij ons op de kamer sliep: een oudere vrouw die nogal verlegen scheen te zijn. Echter, toen zij hoorde dat we naar Stratford gingen, bood ze ons een lift aan. Ze ging naar Warwick en dan kon ze ons tot aan het rand van het centrum brengen, want daar splitsten de wegen. Nou geweldig! Zo kregen wij een lift naar Stratford. Maar het leek te mooi om waar te zijn. Eenmaal aangekomen in Stratford, ging Kelly op zoek naar haar fotocamera. Helaas bleek deze verdwenen: hij was namelijk blijven liggen in het hostel. Zo moesten wij alsnog de 2,5 mijl lopen om bij het hostel te komen. Uitgeput kwamen we aan (onze bagage hadden we achter kunnen laten bij een hotel in het centrum achter slot en grendel, die medelijden met ons had toen ze hoorde dat we naar het hostel moesten lopen). We besloten om maar niet weer 2,5 mijl richting de stad te lopen, dus we besloten met de bus te gaan. Terwijl we bij de bushalte stonden met nog 3 andere jonge meisjes, stopte er opeens een man langs de halte. Of we richting Stratford gingen en of we een lift wilden om buskosten te besparen. Kelly en ik waren eerst wat huiverig, maar toen de andere meisjes meegingen, besloten wij ook maar de lift aan te nemen. Zo hadden wij een 10 min ritje met 3 Oostenrijkse meisjes en een houthakker.

Maar goed, uiteindelijk kwamen we aan bij Stratford in het centrum. Om 11 uur begon er een Stratford Town Walk (ja, jongens, het hele voorgaande avontuur gebeurde voor half 11 's morgens!) en die hebben wij genomen. Zo hebben wij meer dan 2 uur met gids rondgelopen in Stratford en het geboortehuis van Shakespeare, zijn basisschool en het graf van Shakespeare gezien. Toen de tour was afgelopen, was het al half 2 en we zijn langs de rivier Avon gaan eten (waar we zijn aangevallen door de koninklijke zwanen) en besloten langs de vele winkeltjes te lopen. Onderweg kwamen we een patisserie tegen waar je alleen al qua chocoladetaarten vier soorten had, dus hebben we als toetje van de lunch ieder maar een stuk heerlijke taart genomen.

Goed, uiteindelijk was Stratford toch niet zo groot en zo belandden we om 16 uur al op het station in Stratford, terwijl onze trein pas om 17.40 zou gaan. Gelukkig was het wel een gezellig stationnetje en die anderhalf uur gingen snel voorbij. Totdat er werd omgeroepen dat de trein van 17.40 niet zou rijden. Tuurlijk, dat hadden wij weer.
Gelukkig zetten ze bussen in (het leek de NS wel, 'we zetten bussen in..') en met een overstap in Leamington Spa zijn we veilig aangekomen in Oxford.

We hebben net nog gedineerd in een pub met heeerlijke Jacket Patatoes met als tweede toetje van de dag Ben&Jerry's ice cream met smaken die in Nederland niet te vinden zijn.

Intussen is het alweer half 11 en morgen gaan we Oxford verkennen.We hebben nog geen idee wat we gaan doen, maar we willen in ieder geval de Harry-Potter-film-locaties verkennen.

Talk to you later (tenzij er weer bussen worden ingezet)!

Greetings Margriet!

• 07 Juni 2011 - 10:56

Loni:

Leuk!
    En geen idee of je dit leest eigenlijk, maar het K3 concert gaat niet door, want Johanan is ziek. Een geluk bij een ongeluk dus. Die in oktober gaat wel door, maar dan hebben we maanden tijd om iets te bedenken.

• 07 Juni 2011 - 20:00

Ewa:

een klein schattig dorpje, lijkt het
    je staat altijd verbaasd dat daar een zo groot iemand zijn wortels heeft,
    wat niets zegt natuurlijk.
    ben benieuwd hoe in Oxford was:)

Margriet

Hallo, ik ben Margriet. Ik ben 20 jaar en studeer mijn bachelor Kunsten, Cultuur en Media richting Theaterbeleid en management op de Rijksuniversiteit Groningen. Naast keihard studeren, doe ik ook veel aan dans (verschillende soorten dans) en werk ik in een kledingwinkel. Verder houd ik ontzettend van reizen! En hier houd ik mijn meest interessante reisverslagen bij, in hoop andere mensen te kunnen laten meegenieten van mijn avonturen.

Actief sinds 09 Feb. 2011