Lost in the middle of nowhere.. - Reisverslag uit Stratford-upon-Avon, Verenigd Koninkrijk van Margriet Weperen - WaarBenJij.nu Lost in the middle of nowhere.. - Reisverslag uit Stratford-upon-Avon, Verenigd Koninkrijk van Margriet Weperen - WaarBenJij.nu

Lost in the middle of nowhere..

Door: margrietvanweperen

Blijf op de hoogte en volg Margriet

05 Juni 2011 | Verenigd Koninkrijk, Stratford-upon-Avon

Hallo mensen,

Hier ben ik weer! In Stratford-Upon-Avon deze keer en jongens, wat hebben wij een avontuur gehad. We waren hier namelijk bijna niet aangekomen, maar dat later..

We zouden eigenlijk deze dag naar Greenwich gaan, maar Kelly en ik hadden besloten om daar van af te zien omdat het veel reizen was en er nog genoeg te zien was in London zelf. Dus wat gingen doen? Winkelen natuurlijk! De winkels zijn hier op zondag open! Eerst even langs Kings Cross (fotootje van 9 3/4 station) en dan via Bloomsbury naar Oxford Street gelopen (waar we onderweg een leuk winkeltje tegen zijn gekomen met zonnebrillen en die verkoopvrouw was zo goed dat we met 4 zonnebrillen weggingen).

Hoewel Oxfordstreet natuurlijk geweldig was, waren onze voeten nog niet hersteld van gisteren en we hebben maar de helft gelopen. Daarna hebben we nog een rondje gemaakt in Kensington Gardens (foto met Peter Pan) en dan richting hotel.

En hier begint het leuk te worden. Wij besloten namelijk om nog even te gaan eten bij een pizzeria. Uiteindelijk keken we op de klok: 5 uur, onze trein ging om half 6. We moesten nog met de Underground (met 1x overstappen) en de bagage ophalen in het hostel. Jullie raden het vast al, die trein hebben we (op 3 min na) gemist. Dus wij in paniek vragen aan een trainassistent hoe we nu in Stratford-upon-Avon moesten komen, want de laatste rechtstreekse trein hadden we dus gemist.
'Ja,' zegt die man. 'Dan moet je met de trein naar Warwick Parkway' en daar de bus nemen naar Stratford-upon-Avon.
Nou ja, als die man het zegt....
Wij op de trein richting Birmingham en uitstappen in Warwick Parkway. (Mama, ik zeg je: Harkstede is GEEN verlaten gat). Uitgestapt, in de MIDDLE OF NOWHERE!!! Dus wij doodleuk naar het busstation stappen; 'no busservice on sunday'... Toen hadden we een probleem! Gelukkig waren daar een paar hartstikke aardige Engelse mensen, wiens dochter en schoonzoon ons wel even naar de Stratford-Upon-Avon zouden brengen (zo'n 30 min rijden). Wat waren wij opgelucht toen wij hier aankwamen. Doodstress hebben wij uitgestaan. Tip: no traveling on Sunday (and don't miss any trains).

Maar goed, wij zijn nu eenmaal hier en het is hier prachtig (hoewel ook dit de Middle Of Nowhere is). Kleine cottages met rozen die tegen de muren groeien en dit hotel is hartstikke mooi. We hebben nog niemand ontmoet die in slaapkamer slaapt, misschien zijn we wel de enigen?

Morgen gaan we een Shakespeare-walk maken met guide en 's avonds gaan we naar Oxford. (In de tijd van het schrijven ben ik al 2x gestoord door Engelse mensen die graag wilden weten waar we vandaan kwamen en wat we gingen doen en beide gaven tips, wat leuk).

To be or not to be.. we'll see!

Greetings, Margriet

• 05 Juni 2011 - 21:18

Loni:

Haha een heel avontuur weer, leuk :)

• 06 Juni 2011 - 09:51

MysteryMan:

Erg leuk te horen dat de mensen geinteresseerd en behulpzaam zijn; zo heb ik het daar ook altijd ervaren. En een spannend avontuur erbij...eentje die nog wel jaren zal rondzoemen.

• 06 Juni 2011 - 20:12

MysteryMan:

Citaat: "Tip: no traveling on Sunday (and don't miss any trains)." ???? My tip? tip the pizza guy...google search terms: fast service tips pizza guy, it was the pizza that caused the trouble in the first place... :)

• 06 Juni 2011 - 20:31

Sara:

4 zonnebrillen? Wtf. :P Was dat nou nodig? :P
    Haha, je schrijft erg leuk. Jullie hebben wel echt geluk gehad met die behulpzame Engelse mensen zeg!

Margriet

Hallo, ik ben Margriet. Ik ben 20 jaar en studeer mijn bachelor Kunsten, Cultuur en Media richting Theaterbeleid en management op de Rijksuniversiteit Groningen. Naast keihard studeren, doe ik ook veel aan dans (verschillende soorten dans) en werk ik in een kledingwinkel. Verder houd ik ontzettend van reizen! En hier houd ik mijn meest interessante reisverslagen bij, in hoop andere mensen te kunnen laten meegenieten van mijn avonturen.

Actief sinds 09 Feb. 2011