First impressions - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Margriet Weperen - WaarBenJij.nu First impressions - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Margriet Weperen - WaarBenJij.nu

First impressions

Door: margrietvanweperen

Blijf op de hoogte en volg Margriet

03 Juni 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo iedereen!

Ik schrijf dit berichtje vanuit het eerste hostel 'Hollands Park' in London.

Het eerste wat ik denk, is: waar ben ik in hemelsnaam in beland? Safari? Nee, ook al lopen hier de eekhoorns rond je hoofd en zie je haasjes bang wegrennen voor het vliegtuig. Dan misschien midden in een concertzaal? Nee, we hebben een open operazaal naast ons en wij genieten mooi mee met de muziek.

Goed, misschien is het nodig om te beginnen bij het begin. Om 11 over 11 stapten Kelly en ik vandaag op de trein richting Schiphol. De reis verliep voorspoedig, alleen werd al snel duidelijk dat ik niet goed ben in galgje.
Eenmaal aangekomen in Schiphol, hebben we meteen ingecheckt en toen hadden we nog 1,5 uur vrije tijd! Wat gingen we doen? Naar het Panorma natuurlijk! Dikke wind, zon en alleen KLM-vliegtuigen: beter kun je het natuurlijk niet treffen! (Hoewel ik moet toegeven dat onze gezichten daar toch echt wel lichtelijk zijn verbrand.)
Vervolgens, hup, het vliegtuig in en vliegen naar London. Ondertussen in de zee stilstaande bootjes gezien, die wel zo'n schuimstaart achter hen aan hadden. Kennen jullie het spelletje Freeze, waarbij iedereen dan ineens stilstaat? Nou, daar leek het op. Ontzettend grappig gezicht.

Aangekomen in Gatwick, werd ik dan natuurlijk ook meteen ondervraagd bij de paspoort controle. Hoe oud ben je? Heb je al een hotel geboekt? Heb je hier ook vrienden wonen? Hoe sterk was de neiging om gewoon te zeggen: 'Nee, mevrouw, ik kom hier illegaal met mijn vriendin immigreren en ga nooit meer terug'? Groot. Hoe overdreven kun je zijn?

Eenmaal binnen moesten we direct met de shuttle naar Gatwick South (ja, wij waren in North) en met de trein naar London Victoria (uiteraard verkeerde langzame trein genomen, hoewel die natuurlijk ook leuk was, aangezien een oud opaatje aan ons vroeg wat ons gelukgetal was en vervolgens keek wat er voor dat nummer stond bij een bepaalde paardenrace) en uitgestapt in - hoe kan het ook anders - London Victoria. Daar begon het avontuur pas echt, want Kelly's Oystercard deed het niet en we hadden geen idee welke line we nu moesten hebben. Uiteindelijk toch maar een Underground genomen, goed uitgekomen en bij Notting Hill Gate uitgestapt. Vervolgens met wat vragen de weg gevonden naar het Youth Hostel (en natuurlijk namen wij de omweg met een flink stuk omhoog). Het YHA is trouwens prachtig, we zitten midden in Hollands Park, met het Holland House naast ons (waar nu opera wordt gezongen).

We hebben een slaapkamer voor alleen meisjes en toen we binnen kwamen, kwamen we al meteen de 'youth' tegen: een vrouw van ergens in de 60. We hebben even gesproken, ze komt uit Argentinië, haar nichtje woont in Barcelona en ze zijn nu samen vanaf Edinburgh weer richting Spanje aan het reizen.

Na deze bijzondere kennismaking was er nog net genoeg tijd om naar de supermarkt te rennen, brood, beleg en water in te slaan (want o wat hadden we een dorst en wat is het hier warm en benauwd). Toen besloten we om ons diner (brioches met choco chips erin) te nuttigen in het Hollands Park en kregen we al een nieuwe ontmoeting. Namelijk met de politie. Nee, niet de echte politie: de parkpolitie die in een auto rondrijdt en door een microfoon zit te tetteren dat het park dicht gaat.

Genoeg impressies voor de eerste dag dus en we zijn nog maar 2 uur in London zelf. Dat belooft nog wat...

Tot gauw,
Margriet

ps. zie de foto's

  • 03 Juni 2011 - 21:21

    Loni:

    Ik begin nu toch wel lichtelijk jaloers te worden :P English gentlemen, beware ^^

  • 04 Juni 2011 - 07:26

    Ewa:

    Hallo,

    wat en lang en leuk verhaal. vergeet niet veel foto's te maken.jullie zitten heel dichtbij Notting Hill, leuk
    we vertrekken ook over een uurtje of zo.
    stephen neemt laptop mee dus ik kan vanavond of morgen ochtend weer kijken. heeel veel plezier!! ik heb ook de link aan michel gegeven..

  • 04 Juni 2011 - 20:25

    MysteryMan:

    Gosh what a nightmare, did you take the right exit at the airport ? Goods to declare perhaps? the RED sign/zone? Heb er hier vandaag aardig wat kilometers opzitten,eerst in auto toen per voet (jullie vast ook!),op tram gestapt,gedoe met Belgische tramchauffeur over kaartje goede plek uitgestapt, dicht bij winkelstraat,maar goed dit is niet mijn website,hoop dat jullie een hele leuke avond hebben gehad... :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Hallo, ik ben Margriet. Ik ben 20 jaar en studeer mijn bachelor Kunsten, Cultuur en Media richting Theaterbeleid en management op de Rijksuniversiteit Groningen. Naast keihard studeren, doe ik ook veel aan dans (verschillende soorten dans) en werk ik in een kledingwinkel. Verder houd ik ontzettend van reizen! En hier houd ik mijn meest interessante reisverslagen bij, in hoop andere mensen te kunnen laten meegenieten van mijn avonturen.

Actief sinds 09 Feb. 2011
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 22405

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 10 Juni 2014

Study in SUNY Geneseo

09 Juli 2012 - 22 Juli 2012

Back to the roots

03 Juni 2011 - 13 Juni 2011

Examenreis

Landen bezocht: